tirsdag den 20. maj 2008

Overmod

For et stykke tid siden åbnede jeg i et anfald af overmod en wiki om kalkmalerier.



Min oprindelige tanke var, som eksamensprojekt, at lave en hjemmeside, men da jeg samtidig havde en ide om en interaktiv side, var der for mange begrænsninger i den form. En wiki lignede en løsning.
Når jeg nu skriver, at jeg led af overmod, skyldes det, at projektet er alt for stort for en person. Hvis wikien overhovedet skal have bare det mindste rimelige indhold, må flere bidrage. Samtidig savner jeg også at lave et projekt sammen med andre. Dels fordi det er sjovere, men også fordi, der er en god dynamik, når flere udveksler ideer og gode chancer for, at man supplerer hinanden.
Derfor, hvis du sidder med en ide til, hvordan vi kommer videre sammen eller har en viden om kalkmalerier, som du gerne vil dele med andre, er du meget velkommen til at henvende dig til mig. Jeg hører også meget gerne fra skolelærere, som har en ide til et projekt om kalkmalerier i folkeskolen. Wikien er oplagt at inddrage i projektet. Et godt eksempel på, hvordan en wiki kan inddrage og engagere eleverne, er Art 110.

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH