mandag den 19. april 2010

John Constable

Som så mange andre havemennesker er jeg især i denne tid besat af have. Dels knokler jeg ved enhver given lejlighed i vores egen have, dels opsøger jeg alverdens grønne pletter, hvor jeg kommer frem og dels støvsuger jeg internettet for inspiration. Og, hvad har det så at gøre med kunst? Jo, i dag tog jeg en tur til Cornwall inspireret af et blogindlæg på Claus Dalbys blog om The Lost Gardens of Heligan og få klik derefter var jeg inde på en side fra Tate omhandlende Constables landskabsbilleder.

John Constable Stratford Mill 1819-20

Når fire punkter i billedet er fremhævet skyldes det, at det på siden Works in focus er muligt at se nærmere på disse detaljer. Det kan jeg varmt anbefale.

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH