søndag den 12. oktober 2008

Folder i tøjet og ornamentale bloddråber

Efteråret er kommet og med det tiden til at rydde op. Selv har jeg kastet mig over mine efterhånden mange fotos af kalkmalerier. Samtidig med, at jeg rydder op, lægger jeg et udvalg ud på Flickr


Mørkøv, ca. 1450 - kraftig restaureret

Nogen vil muligvis undre sig over de mange fotos af detaljer, der viser folder i tøjet.

Skibby - lændeklæde ca.1350

Det skyldes dels, at samlingen er en studiesamling, der skal understøtte min hukommelse og dels, at jeg er fascineret af formsproget.

Ind i mellem bliver jeg også ganske subjektivt begejstret over en detalje som denne:


Mørkøv - bloddråber ca.1450

Bloddråberne der flyder fra Kristus´på korset bliver til ornamentik!

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH