torsdag den 20. januar 2011

Digitale kunsthistorier

I dag går Statens Museum for Kunst´ store digitale tiltag “Kunsthistorier” i luften.

De sidste par dage har jeg haft lejlighed til at smugkigge lidt på sitet og jeg er imponeret! Jeg har tilbragt nogle fornøjelige timer med at følge spor gennem kunsthistorien, kigge nærmere på enkelte værker og kunstnere samt læse historier. Og, der er til mange timer endnu.

Hvis du er til en mere nørdet gennemgang af sitets funktioner, så gå til min hjemmeside. Ellers vil jeg bare ønske dig rigtig god fornøjelse med at gå opdagelse. Mit bud er, at næste gange du besøger museet med Kunsthistorierne i bagagen vil du få en helt anden oplevelse .

Du kan gå på oplevelse i de enkelte værker

Læse om enkelte kunstnere

Og følge forskellige spor gennem kunsthistorien

Ligesom du kan vælge forskellige historier

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH