mandag den 1. februar 2010

Japansk samtidskunst - Japanese Suppleness i Frederiksværk 2007

I går fik jeg endelig uploadet 47 fotos jeg har haft liggende på computeren siden 2007. Billederne er fra udstillingen Japanese Suppleness som fandt sted i Frederiksværk samme år. Det er generelt svært at finde fotos af japansk samtidskunst på internettet og da jeg i går søgte på de pågældende kunstnere var der meget få hits. Derfor håber jeg at samlingen kan være med til at udbrede kendskabet til japansk samtidskunst. Af samme grund er billederne tilføjet tekst. Teksten fandt jeg i pressematerialet til udstillingen på pressport. Ved hvert foto har jeg lavet et tag med kunstnerens navn, som du kan klikke på for at se alle fotos af denne kunstners værker.

Du kan se samlingen ved at klikke på dette link

Masae Bamba
Masae Bamba

"I chose SHIBORI as the method which made two-dimensional cloth to change into the three-dimensional.
As for the cloth which was a plane, which then changes to the solid while it is absorbed in the repetition of the dull work where I sew cloth and to tie it and to dye it.
I think that may look like a monotonous daily life.
Even if one self isn’t impressed so, a person changes securely in the repetition of the dull daily life again, too.
I try to look back on the time when it has passed.
Though it is one day ago or it isn’t understood whether it is the one second ago, I certainly have changed.
This work is such past self-image."Masae Bamba

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH