tirsdag den 21. september 2010

Karoline H. Larsen: Kropsskilte

En lille uges tid endnu kan du i Søndermarken opleve Karoline H. Larsens fortolkning af Skov- og Naturstyrelsens piktogrammer. Strøet med rund hånd i det hjørne af Søndermarken, som hedder Sibirien (v. Roskildevej), finder du anvisninger på Salamander Svup, Bøffel Rullefald, Kyssetrold og meget mere. Om de utallige joggere, der løber i området har kastet sig ud i disse sjove øvelser er uvist, men måske ville det ikke være så dumt at tilføje træningsprogrammet lidt leg.


Hvis jeg havde været lidt frisk, havde jeg kastet mig ud i et kronhjorte spring. Om ikke andet for at se, hvordan de forbipasserende ville reagere. "Kropsskilte" er nemlig en del af projektet "Creative Actions". Et projekt som involverer og undersøger menneskers kreative bevægelser i byrummet. Ikke mindst, hvordan andre reagerer på disse bevægelser, men også hvad der sker med ens egen opfattelse ved at bevæge sig anderledes. En del af udfordringen er også at undersøge ens egne mentale og fysiske grænser og vi jo må nok konkludere, at jeg har en meget snæver grænse for, hvor kreativt jeg vil opføre mig i det offentlige rum. Måske hvis jeg havde været sammen med andre, men ikke hvem som helst. Det kræver et helt specielt selskab, hvis jeg skal rulle rundt på græsplænen i Søndermarken.

Har du været i Søndermarken og testet dine og andres reaktioner, så læg gerne en beskrivelse af din oplevelse i kommentarfeltet.

1 kommentar:

Karoline H Larsen sagde ...

Hej Birgitte, Tak for din kunstblog,
Her kan du se de nye kropsskilte i Strandparken Holbæk http://creativeactions.com/2624/body-pictograms-strandparken-holb%C3%A6k/ :)
God sommer,
Karoline H. Larsen

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH