torsdag den 7. februar 2008

Flickr

Endelig fandt jeg ud af, hvad jeg kan bruge Flickr til udover at dele fotos med mine venner og familie. Hvilket det lige skal siges, at jeg har haft meget glæde af.



Det hele startede med, at jeg søgte på web 2.0, for at finde ud af mere nøjagtigt, hvad det er udover anden generation Internet. I min søgen faldt jeg over et indlæg på bloggen Om Flash: Hvad er Web 2.0 egentlig for en fisk?. Her skriver Mads Buch Stage blandt andet om, hvordan Google maps er blevet integreret i Flickr. Det måtte jeg straks undersøge og begejstringen ville ingen ende tage.
For det første giver det nu rigtig god mening at uploade mine fotos af kalkmalerier til Flickr. Enhver der er i tvivl om, hvor Sværdborg kirke ligger, kan nu bare klikke på "map" til højre for fotoet - smart!



For det andet fandt jeg en masse gode fotos, som andre havde taget. Det er sjovt at udforske kortet og der kan gå meget tid med det! Som en bonus fandt jeg en fotogruppe : Udfordr! • Nye emner - gå ud og skyd løs! , som jeg nu er medlem af. Nye udfordringer til legen med kameraet. Februar måneds udfordring er Tallet 5. Et ikke helt nemt emne, men her er mit bud



En god lejlighed til at løsrive sig fra cyberspace og gå ud i den virkelige verden!

1 kommentar:

Ole Svaerke sagde ...

Årh, hvad! Det er da faktisk et totalt sejt billede! Du er total syg med det kamera! Vi ses ;-)

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH