torsdag den 18. december 2008

Lige på falderebet

Lige på falderebet er det gået op for mig, at Glyptoteket har kørt en julekalender blog fra 1. december.


Th.Lundbye

Det er intet mindre end fantastisk formidling af museets samling! Som dette værk af Lundbye i låge nr.17 som omhandler julekrybben.

Glyptotektet har blogget siden august 2008. Desværre har jeg først opdaget bloggen nu, men det er jo aldrig for sent, så de har hermed fået sig en tro følgesvend.

Sidst i august skrev jeg netop om manglen på danske blogs om kunst(historie). I den forbindelse nævnte jeg min skuffelse over Statens Museum for Kunst og deres blog om det digitale SMK. Det viser sig, at jeg var ganske enkelt for tidligt ude. Siden da er der kommet mere liv i bloggen.

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH