mandag den 16. februar 2009

Kalkmalerier - meget andet end gaver

I weekenden har jeg arbejdet med Kalkmaleri applikationen i Facebook for, hvor længe kan det blive ved med at være sjovt at sende kalkmalerier rundt som "gaver"?



Det kunne også være sjovt, hvis applikationen virkelig kunne generere folks viden om kalkmalerier. Så jeg lagde hovedet i blød.

I første omgang tilføjede jeg 10 nye kalkmalerier og sendte en opdatering ud til brugerne. Det fik mig til at tænke på, at på et tidspunkt må nogle af de gamle ud. Det kunne være sjovt, hvis brugerne fik lov til at vælge de 5 der skulle ud, for at give plads til nye. Endnu er det ikke lykkedes mig at finde en afstemningsform, men hvis nogen kender til en brugerdefineret applikation i Facebook, som kan bruges til det, så modtager jeg gerne et tip.

Derefter indførte jeg månedens kalkmaleri. Det er meningen, at fans af applikationen hver måned modtager et kalkmaleri med relevante informationer. Jeg glæder mig til hver måned at udvælge et nyt. Indtil videre er der ikke mange fans, men jeg håber at dette tilbud kan lokke flere til!
Det er også min hensigt at sende opdateringer til fans, når der sker nyt indenfor kalkmalerier, som Nationalmuseets nye database

Selv bruger jeg mest applikationen til at vedhæfte et kalkmaleri, når jeg sender en besked via min facebook indbakke, men med de nye kalkmalerier sender jeg nok en runde "gaver" ud i den kommende uge.

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH