mandag den 23. februar 2009

Min søndagskop

Om søndagen drikker jeg af min søndagskop. Søndage er noget specielt, som skiller sig ud fra resten af ugen og det holder jeg af at markere.


Jette Arendal Winther

Kopper har altid fascineret mig. De kan antage mange former og, hvor nogle udfordrer ens motorik understøtter andre den perfekt. En tallerken er strengt taget en tallerken uden mange udsving fra den forrige.
Kopper er skrøbelige. Som samler af confetti fra Aluminia ved jeg, hvor svært det kan være at finde kopper fra et hverdagsstel. Til gengæld er det ikke svært at finde tallerkner.
Og, hvor tallerkenen af og til kan erstattes af en serviet, går det ikke at erstatte koppen.
Min søndagskop har keramikeren Jette Arendal Winther skabt. Måske finder hendes kopper nu vej til et engelsk thebord, da hun i denne uge viser sit hjem frem for Country Livings læsere. Det håber jeg.

Ingen kommentarer:

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH