mandag den 11. januar 2010

Pipilotti Rist Homo sapiens sapiens på Louisiana

"Jeg håber, at folk efter at have set mit værk går hjem og hænger deres fladskærme op i loftet! Så ville de opleve tingene helt anderledes - og det ville også give mere plads i husene" Pipilotti Rist til Fredensborg Lokalavis 

Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken, når den allerede eksisterer. Bedst som jeg i morges gik og overvejede, hvordan jeg skulle gengive min oplevelse af Pipilotti Rist´s Homo sapiens sapiens her på bloggen, tonede Kulturnyts Malte Vuorela frem i P1s morgenflade. Det kan jeg ikke hamle op med, så følg dette link, klik på "Hør udsendelse" og træk cursoren ca.2/3 frem.





Det skriver andre om værket:
Fredensborg Lokalavis 
iByen 
BoBedre 

Andre blogindlæg om Pipilotti Rist
Pipilotti Rist i Venedig
Pipilotti Rist fortæller om Pour Your Body Out (opvarmning til Rist på Louisiana)
Du bist eine Butterblume 

Har du ikke fået nok? - så læs aarhus.nu´s temaserie om Pipilotti Rist


 

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der er også et fint interview med hende i denne uges Weekendavis :) Jeg bliver nødt til at opleve dét videokunstværk!

Landliggeren sagde ...

Ja, skynd dig at komme afsted :-)KVINFOs webmagasin Forum har en fin omtale af værket med den rammende overskrift: Kunst, der giver energi.

"DET ER TUSIND GANGE BEDRE IKKE AT VIDE ET KUK OM "KUNST, END AT HAVE DEN HALV-VIDEN, DER LEDER IND I SNOBBERIET" E.H.GOMBRICH